تبلیغات
ترکش ولگرد - خصوصی ترین مرگ

خصوصی ترین مرگ

پنجشنبه 10 فروردین 1391 10:10 ب.ظنویسنده : ترکش ولگرد

 

1.داستان فیلم

داستان فیلم راجع به زندگی خصوصی یک سیاست مدار روزنامه نگار به نام ابراهیم کیانی است که در اوایل انقلاب فردی افراطی بوده که به تدریج تبدیل به روزنامه نگاری روشنفکر می شود که با هزاران توجیه خود را از بند هر گناهی رها می کند و بی توجه به خانواده ی خود، در رابطه ای پنهانی، یک زن صیغه ای می گیرد و درآخرهم برای اینکه این پنهان باقی بماند او را می کشد و از بین می برد.

2.نوع ساخت و بازی

کارگردان با بازی خوبی که از فرهاد اصلانی گرفته است می خواهد شرح حالی از چند شخصیت سیاسی، در قالب یک فرد را نمایش بدهد، کسانی که در اوایل انقلاب به اسم نهی از منکر با بدحجابی بدترین برخوردها را می کردند، موهایشان را قیچی می کردند، پونزدرپیشانی دختران فرومی کردند وسینما ها را آتش می زدند اما بعد از مدتی، به اسم روشنفکری، پایه های انقلاب را از ریشه می زدند و با اصول اساسی دین مخالفت می کردند. وی می خواهد اشخاصی از سیاست ما را نشان بدهد چه مسئولیت هایی داشتند و از کجا به کجا رسیدند.  

کارگردان درجریان موازی با داستان فیلم، نشان می دهد که همه چیز از کوچک شمردن یک  گناه، از یک دروغ و رابطه های پنهانی با یک زن جوان نامحرم شروع می شود که به بدترین گناه ها  می رسد.

فیلم از جزییات فنی بالایی برخوردار نیست و اصلا خوب شخصیت پردازی نکرده است و فقط می خواهد متلک های سیاسی را در قالب یک فیلم نشان دهد و آن ها را به صورت پراکنده به افراد و شخصیت های مختلف سیاسی ابراز کند واز این دیالوگ ها وقسمت های مختلف فیلم آن طور که ظرفیت مانور داشت استفاده نکرده است.

این فیلم نتوانست در مسیر هدف اصلی خود حرکت کند و نتوانست گروه افراطی و توجیه گر را به خوبی معرفی کند و از اواسط فیلم به بعد کارگردان هدفش را گم می کند و بیشتر به دیالوگ ها و صحنه های جنسی بین زن و مرد صیغه ای می پردازد که از هدف فیلم جداست به طوری که انگار این فیلم ساخته شده تا این روابط را در قالب یک فیلم نشان دهد نه روایتی از یک جریان سیاسی.

اصلا نتوانست چهره ای از مردم انقلابی و جبهه و جنگ دیده که دنبال آرمان ها و اهداف بلند تری بودند را به نمایش بگذارد وآن قدر کم و مبهم بود که لابه لای حرف های جنسی و تیکه های پراکنده ی سیاسی گم شد انگار اصلا چیزی نگفته و اکثر مردم و انقلابیون را متهم به افراطی گری کرد که در آخر کار هم در کثافت سیاسی کاری و سیاست بازی های خود غوطه می خورند و این هم گوشه ای از سیاه نمایی این فیلم است که به مخاطب القا می کند و به جای اینکه این جریان را به نقد بکشد، بیشتر فیلم به روابط جنسی بین زن و مرد تبدیل می شود که از ناتوانی کارگردان در بازتولید و بهره برداری از این فرصت یه عنوان یک  نقد به فضای سیاسی کشور و جسور نبودن وی در عرصه های سیاسی را نمایان می سازد.

امتیاز من به فیلم(از 5 نمره):
داستان فیلم :2           نوع ساخت و بازی ها:3             ارزش دینی :2
میانگین:3.2


برچسب ها: فیلم زندگی خصوصی ، فرهاد اصلانی ، جشنواره سی ، نقد فیلم ، مبتذل ، جنسی ، خصوصی ترین مرگ ، زن و مرد ، هانیه توسلی ، لعیا زنگنه ، مشایی ، جوانفکر ، اکبرگنجی ، مهاجرانی ، سیاسی ، زن صیغه ای ، زن دوم ،
آخرین ویرایش: پنجشنبه 10 فروردین 1391 10:09 ب.ظ

 
سه شنبه 15 فروردین 1391 03:57 ب.ظ
سلام دادا.
قسمت نشد همو دوباره ببینیم.من برگشتم اراک.
ولی انصافا روی اون سوالم فکر کن...
یا علی.
شنبه 12 فروردین 1391 10:30 ق.ظ
سلام دوباره
فیلم زندگی خصوصی هم تفاوت چندانی با گشت ارشاد و قلاده های طلا ندارد و حاکی از ضعف حاکم بر سینمای ایران است.
موفق باشید عزیز
شنبه 12 فروردین 1391 12:03 ق.ظ
سلام. از اینکه به عرصه ی جنگ نرم پس از این همه مدت برگشتی خوشحالم و این ماجرا را به شما تبریک می گویم.
" حرف برای جنگ نرم در عرصه ی سایبر داشتن " را فراموش نکن.
ضمناً وبلاگ " سخن سوخته " خیلی وقته پاک شده و هم اکنون وبلاگ " سوز سخن " فعاله. این آخریرو برای به روز کردن لیست پیوندهات گفتم.
مستدام باشی. یاحق
ترکش ولگرد
باز هم سلام
معطر فرمودید
ممنونم که به یاد بنده بودید و دلگرمی دادید و اگر نبودند امثال برادرانی مثل شما الان دیگر وضعیت مان معلوم نبود، کمک و دعای شما ست که امید دهنده ی ماست
آن هم که گفتید اصلاح شد.
جمعه 11 فروردین 1391 12:51 ق.ظ
سلام بر شما
http://culturetheory.parsiblog.com/Posts/60/%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%D9%8A+%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%D9%8A/
در این پست، اقای بیات، ورودی 86 هم مباحث جالبی را مطرح کرده اند.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.